Volgers

zondag 9 juli 2017

Album als reminder Vintage & More.

Hoi blogmaatjes,

Vandaag iets wat jullie (nog) niet echt gewend zijn van mij maar ook dit is weer een nieuwe verslaving ben ik bang.
De challenge bij Vintage & More op facebook is deze keer gedurende een hele maand juli en we willen graag wat anders zien dan een kaart, wel vintage natuurlijk.
Ik heb een album gemaakt voor mijn zus die afgelopen week jarig was, en ik hoop dat jullie het volhouden tot het eind van het bericht want ik heb heel veel foto's voor jullie.
Geinspireerd door Scrapqueen op Youtube ben ik gestart met het maken van mijn eerste echt album, er zitten erg veel uurtjes werk in, maar zo leuk om te maken, en mijn zus was er erg blij mee en kan nu zelf foto's gaan toevoegen, plek genoeg zoals jullie zullen zien.
Mijn zus is zelf van de bloemstukken, ze heeft een eigen bedrijfje sinds 3 jaar en maakt prachtige grafwerken en andere bloemstukken, je kunt hier haar website vinden, beetje reclame maken voor mijn zus mag best vind ik.
Nou daar komen ze dan hoor,
Dit is de voorkant van het album, ik heb het album gemaakt met de blokken designpapier van Graphic45, Portrait of a lady.
Alles verder verwerkt met zwart papier wat een erg mooi effect geeft bij dit papier (vind ik dan)
Dit is de zijkant van het album, zoals jullie kunnen zien is het best een dik album geworden, 6 pagina's om precies te zijn die dan ook allemaal nog allerlei flappen en verstopte hoekjes hebben.

De eerste dubbele pagina waarvan de linkse de achterkant van de kaft is. de border is gemaakt met een mal van Creative Expressions, overal is ruimte om foto's of labels achter te steken.
De rechtse pagina bestaat uit verschillende uitklapbare delen en ook zijn er in de meeste pagina's tunnels gemaakt waar dan weer een label in zit.


De uitgeklapte delen onder elkaar, veel ruimte weer voor foto's. de vorm is ook van een border van Creative Expressions.
Ook hier weer 2 omklapbare labels verwerkt met magneetjes.

Een pagina met daarop 2 uitklapbare "envelopjes", verwerkt met een kantje met parels. de vorm weer van een Creative Expressions mal, of eigenlijk van een gedeelte ervan.
Hier nog de uitgeklapte delen apart.
Ook hier weer veel ruimte en randjes om foto's achter te verwerken.
Één van de ingestoken labels in de tunnels.
Weer een foto van een dubbelpagina welke hieronder nog apart worden weergegeven., randje onderin links is een Noor! mal.
Dit is zo'n verstopt hoekje onder de uitklapbare flap.
Hier heb ik een "waterval"gemaakt, de onderdelen aan de achterkant gewoon zwart gelaten hier om daar eigen foto's te kunnen verwerken.
De volgende dubbelpagina, het randje weer dezelfde, ik heb hetzelfde randje vaker gebruikt in het album, de mal achter de afbeelding links is de Creative Expressions mal waar ik de buitenste vorm  voor de envelopjes had gebruikt.
Rechts weer een uitklapbare flap en deze randmal is ook een Noor! mal.
De uitgeklapte flap met nog ruimte voor foto's.
Ook achter het randje ruimte om zelf wat toe te voegen zoals deze afbeeldingen uit het designpapier.
Zijn jullie er nog? Vooruit nog maar een dubbelpagina dan, links kan uitgeklapt worden
En rechts is een boekje...met meerdere velletjes alleen heb ik deze niet afzonderlijk vastgelegd op de foto.
Weer genoeg ruimte dus om foto's te verwerken.
Nog een dubbelpagina, links de vorm met weer een andere Creative Expressions border.
En weer ruimte voor labels en foto's achter en onder de flap.
Rechts 2 insteekjes gemaakt voor 2 labels. voor de labels heb ik Crealies malletjes gebruikt, de uitsparing is gemaakt met een malletje van de Action., het strikje van Creative Expressions.
Een leuk zwart kantje om af te maken.
Een soort van uitklapkastje gemaakt met fluweelband, eerst uitgeklapt en onder met een sluiting met 2 parelbrads en waxkoord.
En zo ziet deze dubbelpagina eruit, links het kasteffect en rechts nog een omgekeerde waterval.
De waterval wel aan 2 kanten met designpapier verwerkt.
Ook op deze delen weer met allerlei verstopte randjes en hoekjes.
Ik hoop dat jullie het tot het einde hebben volgehouden, en natuurlijk lees ik graag wat jullie van mijn eerste album vinden, ik ga dit zeker vaker maken want ik vond het erg leuk om te maken.
Doen jullie dan gezellig mee met onze maand-challenge bij Vintage & More op facebook, hier kun je de link vinden van de groep, nog geen lid, we zien jullie graag als nieuw lid daar.
Tot de volgende blogpost.

Groetjes Liesbeth


Ik wil graag meedoen aan de challenges bij:
Craft for the Craic: alles behalve een kaart met handmade flowers.
Love to create challenge: anything creative goes.


13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig album Liesbeth. Daar zit inderdaad heel veel werk in maar het resultaat is dan ook super.

    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Liesbeth wat een werk en wat een resultaat! Prachtig hoor, daar is je zus zeker blij mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er echt prachtig uit.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sprakeloos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wat is dit schitterend....jeetje zeg......ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.....Chapeau Liesbeth....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwwww echt onwijs gaaf!

    Liefs Jenine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjeeee Liesbeth wat een SCHITTEREND fotoalbum heb je voor je zus gemaakt...ik heb er met bewondering bekeken...daar is inderdaad heel wat werk aan geweest ...maar het mag er dan ook wezen....zoveel mooie details allemaal....
    Ik vind het GEWELDIG!!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig mooi, mijn eerste album was ook van de scrapqueen en idd daar zitten vele uurtjes in, ben er maar trots op, hij is echt super.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend, prachtig, geweldig Liesbeth...allemaal woorden die door mijn hoofd schieten terwijl ik dit prachtige album zit te bekijken (en in het echt is het altijd nog véél mooier). Een heel werk maar echt iets om te koesteren.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend mooi albu een genot om naar te kijken!

    Liefs Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wow Beautiful! Fabulous album Liesbeth. Thanks for joining in the July challenge over at Craft for the Craic.
    Best wishes,
    Eithne :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een SUPER album hoor! Met de kleuren prachtig gebruikt en al die materialen :-) heel subtiel en gedoseerd toegepast!!! Ik doe het je niet na hoor ;-)
    Creatieve groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dit schitterend....jeetje zeg......ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.....Chapeau Liesbeth....xxx

    ลาลีกา

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ongelooflijk zo mooi , hoe krijg je het toch in elkaar, ik heb pas een mini-album gemaakt ook met een waterval erin, maar dit heb je prachtig gemaakt, gefeliciteerd met het resultaat

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie voor me achter te laten, ik waardeer dat heel erg, thanks for making time to leave a comment, it makes me happy.
Lieve groetjes Liesbeth